Placówki medyczne są miejscami, w których codziennie pojawiają się bardzo liczne i zarazem różnorodne grupy odbiorców, obejmujące zarówno pracowników obiektu, jak i pacjentów oraz odwiedzających ich. Ten fakt mocno determinuje jakże odmienne i czasem trudne do pogodzenia potrzeby informacyjne.

Mogą to być na przykład godziny odwiedzin w szpitalu czy przypomnienia o polityce bezpieczeństwa w danym obiekcie. Aktualne i powszechnie dostępne informacje są kluczowe dla sprawnego funkcjonowania każdej placówki medycznej.

Szybka i prosta komunikacja

Placówki medyczne są też często dużymi i rozproszonymi obiektami, a w sektorze lecznictwa prywatnego częstym zjawiskiem jest ponadto sieciowość takich podmiotów. Ważnym zagadnieniem jest więc zapewnienie szybkiej i skutecznej komunikacji na poziomie całej organizacji, podobnie jak ma to miejsce w korporacjach.

Wykorzystanie Digital Signage w placówkach medycznych jest więc kluczowym narzędziem wpływającym na poprawę samopoczucia pacjentów, odwiedzających i samych pracowników. Umieszczenie ekranów cyfrowych, które dostarczają niezbędnych informacji, a do tego posiadają funkcjonalność zarządzania kolejką (np. szacowany czas oczekiwania w poczekalniach), może pomóc w zmniejszeniu napięć, złagodzić frustrację i zmniejszyć odczuwany czas oczekiwania.

Popraw atmosferę w swojej placówce

Dzięki możliwości wyświetlania zróżnicowanych treści ekrany cyfrowe staja się nie tylko nośnikiem informacji, ale potrafią także umilić oczekiwanie oczekiwanie. W ten sposób można wprowadzić element poprawy atmosfery, emitując treści, które mogą bawić pacjentów i gości lub przekazywać treści edukacyjne na temat zdrowia.

Te same wyświetlacze można wykorzystać również do promowania oferty danej placówki – prywatne podmioty muszą przecież zadbać o sprzedażowo-marketingowy aspekt swojej działalności.

Dodatkowe możliwości zarobkowania dla placówek medycznych

Ekrany cyfrowe skutecznie informują i promują produkty, usługi czy wydarzenia, nie będąc przy tym ocenianymi jako nachalne. Sprzedając powierzchnię reklamową podmiotom zewnętrznym, placówki medyczne mogą zwiększyć swoje przychody.

Angażuj i informuj personel

Nośniki Digital Signage w placówkach medycznych mogą znaleźć się także w salach dostępnych tylko dla personelu z tych samych powodów, dla których umieszcza się je w poczekalniach — aby angażować i informować.


Decydując się na system komunikacji wizualnej, zyskujemy narzędzie do natychmiastowego aktualizowania stanu wiedzy pracowników o nowe zasady pracy, zmiany procedur, nowe metody leczenia, alerty bezpieczeństwa, możliwości szkoleniowe i inne powiadomienia.

Digital Signage w placówkach medycznych — sprawdzone i polecane rozwiązanie

Liczne gabinety lekarskie, przychodnie dentystyczne, kliniki, szpitale i inne podmioty świadczące usługi medyczne potwierdzają, że używanie Digital Signage do komunikacji z personelem, pacjentami i odwiedzającymi to świetne rozwiązanie — jest elastyczne, dynamiczne i angażujące.

Wszystkie te cechy wpływają pozytywnie na odbiór placówki przez pacjentów i ich gości, a ponadto pozwalają budować ducha zespołu i wspierają personel w codziennych obowiązkach.