Rozwiązania Digital Signage to zintegrowane systemy prezentujące różne informacje poprzez nowoczesne środki wizualizacji. To innowacyjny sposób przedstawiania treści o produktach, usługach i markach. Sprzedaż z wykorzystaniem Digital Signage oznacza m.in. tworzenie atmosfery sprzyjającej zakupom, ale też edukowanie klienta i zwiększanie jego zaufania do danej marki czy produktu. Informacje wyświetlane są na takich nośnikach jak monitory reklamowe, ramki cyfrowe, ramki cenowe, tablety, totemy LCD, ściany video, infokioski lub inne cyfrowe wyświetlacze.

Ze względu na zdolność do aktualizacji wyświetlanych treści w czasie rzeczywistym lub też zgodnie z zaplanowanym harmonogramem, przez różne wyzwalacze środowiskowe, Digital Signage reprezentuje nowy sposób podejścia do komunikacji. Umacnia ona możliwość wykorzystania ekranów w zakresie sposobu myślenia i działania konsumentów, klientów, a nawet pracowników w miejscach sprzedaży, punktów oczekiwania czy ścieżek tranzytowych.

Zastosowanie Digital Signage w sklepie bądź punkcie sprzedaży jest potężnym stymulatorem, ponieważ przekazuje wiadomość właśnie wtedy, gdy klient podejmuje decyzję o zakupie.

Digital Signage w witrynie sklepowej

Możemy śmiało powiedzieć, że rozwiązania Digital Signage towarzyszą klientowi na całej długości ścieżki zakupowej. Zarówno na początku, gdy jego uwagę przyciągnął ekran w witrynie sklepowej i zachęcił go do wejścia, jak i później, w sklepowych alejkach, gdzie ekrany dostarczyły mu dodatkowych bodźców czy informacji na temat oferowanych produktów.

Digital Signage umożliwia realizację przekazu “atrakcyjnego i spersonalizowanego”, a więc nie tylko przygotowanego w zachęcającej wizualnie formie (dynamiczny, wzbogacony o grafiki itp.), ale przede wszystkim skierowanego do właściwej, tj. dedykowanej grupy odbiorców. Za pomocą Digital Signage można dostosować przekaz do aktualnej sytuacji np. pory dnia, pogody czy bieżących wydarzeń np. ważnego meczu, gdzie w zależności od wyniku publikowany jest odpowiedni content. W dalszej kolejności treści mogą być dostosowane do wieku, płci czy nawet nastroju klienta!

Digital Signage jest tym samym narzędziem, które wiele branż wdraża jako najefektywniejsze rozwiązanie sprzedażowo-marketingowe.

Digital Signage spełnia trzy główne potrzeby:

  • Digital Signage pomaga zainteresować kupujących, przyciągając ich uwagę atrakcyjnymi treściami na witrynie czy wejściu, zwiększając liczbę klientów w sklepie. Efekt ten można ponadto rozszerzyć poza lokalem za pomocą zewnętrznych nośników. Kolejnym krokiem jest uzyskanie wzmocnienia ekspozycji już w samym sklepie poprzez zastosowanie różnych kombinacji wyświetlaczy, których lokalizację uzależnia się od efektu, jaki ma wywołać – prezentacja wartości czy działania stricte pro sprzedażowe, typu cross-selling/up-selling.
  • System komunikacji wizualnej pomaga wytworzyć sprzyjający zakupom nastrój, w dodatku poprawia też wrażenia z zakupów. Dobrze zaprojektowany i wdrożony Digital Signage wspiera budowanie pozytywnych wrażeń i przekonań poprzez takie treści jak informacje na temat produktów, inspiracje (np. modowe), opinie innych klientów, wyświetlanie live streamingu typu zawody sportowe. Taki content, poprzez wzmacnianie pozytywnych emocji, w konsekwencji wzmacnia sprzedaż. Ten efekt rozciąga się na całą branżę detaliczną, niezależnie od tego, czy chodzi o modę, kosmetyki, samochody, wystrój domu czy podróże.
  • Digital Signage wspiera sprzedawców w ciągłym kształtowaniu i dostosowywaniu oferty. Nie ma opóźnień przy ustalaniu cen, rozpoczęciu ekspozycji produktu i zmianie zawartości oferty, niezależnie od liczby ekranów w danej lokalizacji lub odległości między lokalizacjami.

Sprzedaż z wykorzystaniem Digital Signage

Dedykowane rozwiązanie dla Retail

W odniesieniu do specyfiki produktowej oraz sieci sprzedaży można wskazać na kilka możliwych zastosowań Digital Signage:

Digital Signage skupiające uwagę klienta. W każdym z punktów sprzedaży można zainstalować jeden lub kilka wyświetlaczy, na których wyświetlane będą obrazy, animacje i filmy celem zwiększenia świadomości marki i promowania danych produktów. 
W przeciwieństwie do statycznych plakatów, w których treść nigdy się nie zmienia, cyfrowe wyświetlacze z systemem Digital Signage dają możliwość ciągłego zmieniania wyświetlanych treści. Możemy zmieniać przekaz zgodnie z porą dnia, dniem tygodnia i przełączać się na promocje podczas określonej godziny, np. przy wzmożonym ruchu klientów.

Digital Signage jako narzędzie pozwalające na ciągłe kształtowanie i dostosowywanie oferty

Nie ma opóźnień przy ustalaniu ceny, stwarza możliwość natychmiastowej reakcji np. na zmianę dostępności produktu w magazynie czy wskazanie nowego produktu w promocji. Wszystkie te parametry można ustalać z dokładnością do konkretnego punktu sprzedaży, a nawet do konkretnego wyświetlacza.

Digital Signage jako interaktywne wyświetlacze mające podwójny cel

Ekrany dotykowe ustawione strategicznie w punkcie sprzedaży mogą służyć jako przewodniki, ale mogą również być źródłem cennych informacji. Odwiedzający mogą sprawdzić funkcje produktu za pomocą animacji i filmów czy też zapoznać się z opiniami na temat produktu w mediach społecznościowych – istnieje oczywiście możliwość zarządzania publikowanymi treściami. Za pomocą ekranów z obsługą dotyku klienci mogą szybko wyszukiwać produkty i wyświetlać filmy instruktażowe, aby dowiedzieć się więcej.

To dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas i uwagę personelu, umożliwiając pomaganie klientom w bardziej złożonych kwestiach. Klienci nie czekają już w kolejce, aby sprzedawca mógł im pomóc, gdyż mogą sami szybko i sprawnie uzyskać potrzebne informacje. Rezultatem jest wzrost sprzedaży oraz zadowolenia klientów.

Digital Signage zapewniający indywidualny charakter przekazu

Celem tego jest docieranie do klientów poprzez poszerzanie prezentowanych treści. Przykładem takiego rozwiązania jest wzbogacenie np. przymierzanego przez klienta płaszcza o czujniki RFID lub iBeacony celem natychmiastowego dostarczenia dodatkowych treści na jego temat, jak informacje o rozmiarach, dostępnych kolorach, powiązanych produktach czy modowych inspiracjach. Żadna inna technologia reklamowa nie może dostarczyć tak ukierunkowanych wiadomości do konkretnych odbiorców w momencie podejmowania przez nich decyzji.