Obecnie ciężko wyobrazić sobie nowoczesne przedsiębiorstwo bez narzędzi umożliwiających szybkie i precyzyjne zarządzanie kluczowym zasobem, jakim jest informacja — szczególnie jeśli mamy do czynienia z przedsiębiorstwem o rozproszonej strukturze.

Wbrew pozorom sporą część dnia pracownicy spędzają, czekając na wolną salę konferencyjną w holu, co sprzyja bardziej lub mniej oficjalnym rozmowom. W tej samej ogólnodostępnej przestrzeni spotkać można też gości, to znaczy osoby z zewnątrz.

Z tych dwóch powodów właśnie ta przestrzeń stanowi jedno z efektywniejszych miejsc zarówno do komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Digital Signage w komunikacji korporacyjnej jest w stanie przekazywać i utrwalać istotne bieżące informacje, a także wartości danego przedsiębiorstwa.

1. Efektywny Intranet

Większość przedsiębiorstw posiada platformę intranetową, która w założeniu ma stanowić centralny punkt informacyjny. Jednak w pogoni za realizacją zadań operacyjnych i projektów pracownicy często zwyczajnie nie mają czasu, aby dodatkowo śledzić publikowane w intranecie komunikaty.

Rozwiązaniem tego problemu są strategicznie rozlokowane nośniki Digital Signage, które w sposób nieinwazyjny, a jednocześnie maksymalnie efektywny umożliwią dotarcie z przekazem do pracowników niezależnie od ich zaangażowania w intranecie.

System komunikacji wizualnej umożliwia ponadto targetowanie contentu w zależności od umieszczenia ekranu w obiekcie oraz na dynamiczne zmiany typu informacje z ostatniej chwili.

2. Dashboard Signage

Digital Signage umożliwia nie tylko na wyświetlanie istotnych informacji korporacyjnych, ale również przeplatanie ich z KPI istotnymi dla wybranych komórek operacyjnych.

W odróżnieniu od tradycyjnych dashboardów zyskujemy możliwość przeplatania informacji liczbowych i wykresów np. newsami na pasku informacyjnym, które normalnie dostępne są w intranecie.

3. Meeting Room Signage

Najbardziej powszechnym wykorzystaniem Digital Signage w komunikacji wewnętrznej jest umieszczenie niewielkich wyświetlaczy przy wejściu do każdego z pokoi w celu informowania pracowników o zajętości salek konferencyjnych oraz nadchodzących spotkaniach.

Jest to narzędzie niezwykle przydatne, jednak łatwo można rozbudować jego funkcjonalność, dodając do ekranów dodatkowy sensor zbliżeniowy, który umożliwi wyświetlanie zajętości dopiero po podejściu pracownika do danej salki. W pozostałym czasie ekran mógłby wyświetlać istotne dla firmy informacje. Poza tym warto zauważyć, że zdecydowanie się na panele dotykowe pozwala na dodatkową interakcję z pracownikami, gdzie sami mogą wpływać na typ dostarczanych im informacji.

4. Efektywne wdrażanie nowych procedur / onboarding pracowników

Stosując dotykowy interfejs komunikacyjny oraz identyfikację pracownika po RFID, jesteśmy w stanie przeprowadzać szkolenia i interaktywne testy kompetencji w formie e-learnigowej bez konieczności dostępu do komputera.

Dzięki temu nawet maksymalnie rozproszona struktura korporacyjna oraz tysiące pracowników do przeszkolenia nie stają się problemem, również w warunkach wysokiego współczynnika rotacji.

Za pomocą Digital Signage możemy szybko i efektywnie zadbać o przekazanie wiedzy i tym samym utrzymanie spójności kompetencji.

Kluczowe cechy Digital Signage w komunikacji korporacyjnej:

  • Spójność komunikacji / zarządzanie contentem – zarządzanie wszystkimi środkami przekazu z jednego panelu pozwala zadbać o spójność przekazu; jednocześnie wykorzystanie jednego elastycznego rozwiązania obniża koszty późniejszego rozwoju i utrzymania całej sieci.
  • Content ma znaczenie – wyświetlanie statycznych treści (analogicznie do tradycyjnych źródeł przekazu) nie da takiego efektu jak atrakcyjny wizualnie, dynamiczny komunikat; ciekawa forma to klucz do wzbudzenia zainteresowania treścią.
  • Możliwość personalizacji treści w zależności od umiejscowienia ekranu oraz możliwość wzbogacenia go o interaktywność – właściwy content to jedno, a właściwe zarządzanie nim to drugie; istotnym jest, aby wdrażane rozwiązanie miało odpowiedni zakres możliwości, nawet jeśli w początkowym etapie będzie wykorzystywany jedynie procent z nich, bo na pewno w perspektywie czasu pojawią się dodatkowe pomysły.